Min möhippa


Kvällens blivande brud...


Förrätt: Tre olika sorters lax...

Kalventrecote...

Frukt och glass på något slags "bröd"...

Så hände det då i lördags, jag blev "hippad". Jag kan ju säga så här att jag sov väldigt oroligt natten mellan fredag och lördag. Jag visst ju att "något" skulle hända, men inte hur, vad och när. Jag som är ett s k kontrollfreak blir ju lätt stressad av att inte vara den som har kollen, men jag tror det är nyttigt att släppa sargen ibland och bara glida med och det blev ju så lyckat. Jag hade en fantastiskt rolig möhippa och vilka underbara vänner jag har som tagit sig den tiden och planerat och fixat med allt bara för min skull. En av tjejerna hade till och med åkt från Paris där hon numera bor för att kunna vara med, vilket engagemang. 


Min möhippa i  korthet:


Gick upp och gjorde mig i ordning på lördagsmorgonen, åt frukost. Vid 10.30 tiden plingade det äntligen på dörren och in kom sju av mina underbara tjejkompisar. På huvudet fick jag direkt en tiara med slöja och en massa blingbling. Campagnen korkades upp och intogs tillsammans med färska jordgubbar. Efter det att vi ätit och drukit klart fick jag order om att packa ihop mina tillhörigheter och hopp in i en av bilarna som väntade, sedan bar det av. Först hade jag tippat på Göteborg men när vi istället körde söder ut tänkte jag direkt att det skulle bli Varberg, men inte heller det stämde. Bilen fortsatte att rulla och vi passerade även Falkenberg. När vi sedan svängde av motorvägen i Halmstad så var jag så nyfiken att jag nästan sprack. Vi hamnade på hotell Continental. Efter incheckningen möttes vi alla i Anna & Lindas hotellrum och där var det uppdukat med goda baguetter och vin, öl och cider. Efter det begav vi oss på stan, när vi närmade oss stortorget fattade jag att något var på G då det fnissades, hyschades och viskades en massa. Jag fick på mig en rosa fjäderboa runt halsen, rosa glittriga glasögon a´la Dame Edna och så fick jag en liten låda i handen med pepparkakshjärtan och kondomer som jag skulle sälja för valfri peng, för att tjäna ihop till kvällens kommande drinkar. Efter en stund hade jag fått ihop hela 207 riksdaler, så jag var rätt stolt när jag "gav upp". Efter att ha vart till allmänt åtlöje ett tag blev det bastubad och mys i hotellets relaxavdelning. Så underbart att bara sitta där och umgås, prata om ditten och datten. Jag fick även svara på x antal frågor om mig och J under hela dagen som även bokfördes i en bok (antar att det kommer någon utvärdering av dem längre fram, hehe!). Efter några timmars mys, fick jag i alla fall lite tid att duscha och göra mig i ordning. Vid 19-tiden blev det en drink i hotellbaren innan vi begav oss ut för att äta på restaurang Pio. Maten var gudomligt god. Till maten dracks det en vin och t o m en snaps, så det var på något svajiga ben vi sedan gick vidare ut i natten. På dansstället vi senare hamnade på blev vi bjudna på Champagne och ostbricka av några av gästerna, de tyckte att vi var så söta och glada. Så efter en lång dag stöp jag sedan ner i hotellsängen, mätt, belåten och lycklig! Tack mina underbara vänner för en oförglömlig dag! Älskar er!

Kommentarer
Postat av: Elisabeth

Ser ut som du fick en toppendag vad kul :)

Kul att se lite bilder oxå, maten ser super god ut!

Ha en trevlig vecka!

Kram

2008-04-28 @ 10:55:04
URL: http://betskii.blogg.se/
Postat av: Leia

ååh...vad roligt....sitter här och försöker anordna möhippa åt min syster som gifter sig i sommar....inte helt lätt måste jag säga....tips emottages tacksamt.



kramar å grattis

Postat av: Zandra

Guuud vilken rolig dag du fick vännen, Super snygg som vanligt oxå!! ;-)

Kom på att jag nu vart vädligt nyffis på hur du o J träffades hihi

Ha en skön Måndag, KRAMAR

2008-04-28 @ 11:03:17
URL: http://lillalallas.blogg.se/
Postat av: Tina N

Jag blev också möhippad i lördags. Ska skriva om den i bloggen senare...när jg får lite tid. Stressigt på jobbet just nu. :-)

Ni verkar haft det jättemysigt. Vi med!

Kram

2008-04-28 @ 13:29:03
URL: http://mammatilltva.blogspot.com
Postat av: Linalotta

Va kul att det blev så bra! Ni verkar verkligen haft roligt!! Kul idé att åka till en annan stad och sova på hotell...nåt att fundera på till kommande planeringen..

2008-04-28 @ 16:59:27
URL: http://linalotta.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Vilken rolig dag du verkar haft!

Söt du var i rosa brillorna:)

Inte långt kvar till stora dagen nu, pirrigt?

Kram Kram

2008-04-28 @ 20:35:54
URL: http://livetuppochner.blogg.se/
Postat av: Emelie

Åh! Du verkar ha haft en toppen dag!

Riktigt het i brillorna måste jag säga! ;-)

Kram kram

2008-04-28 @ 22:18:27
Postat av: Malin S

Vilken dag du haft. Urmysigt ju. Så söt du är, särskilt i de rosa Dame Edna glasögonen ;)

Efter min möhippa kändes det så himla konstigt eftersom jag insåg att jag aldrig kommer vara med om min möhippa igen. Once in a lifetime liksom. Men kul minnen har jag ju massor (måste nog faktiskt kolla in de i min blogg för att friska upp de =)

2008-04-28 @ 22:31:24
URL: http://malinsmacblogg.blogg.se/
Postat av: Anna

Till Alla:

Ja jag hade en riktigt lyckad dag, väldigt kul att ligga på hotell över natten också, ett tips för dem som ska annordna en möhippa :-) KRAM

2008-04-29 @ 08:08:54
URL: http://starwoman.blogg.se/
Postat av: Teresia

Vilken härlig helg! Kul att möhippan blev lyckad!

2008-04-29 @ 08:52:18
URL: http://alltidiv.blogspot.com
Postat av: Jenny

Hej! Vilken snygg makeup du har, vad du använder för smink? :-)

2008-05-10 @ 23:54:38
Postat av: Petra Ahlsten

Gillar om det du skrev! Trevligt att se en del fina saker och inte endast det generella sakerna som man kan se om hela tiden. ;)

2010-09-24 @ 10:57:59
URL: http://royalorchidholidays.se/hotell/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0